Akademisk Råd skal sikre medbestemmelse og medinddragelse vedrørende akademiske forhold i bred forstand, herunder bl.a. hovedområdets interne fordeling af bevillinger og forhold vedrørende forskning, talentudvikling, uddannelse og videnudveksling. Herudover er rådet med til at sammensætte de udvalg, der skal vurdere ansøgere til videnskabelige stillinger og tildele ph.d.- og doktorgraden. Akademisk Råd kan desuden udtale sig til rektor.
Akademisk Råd er sammensat af repræsentanter for det videnskabelige personale (VIP), som vælges for 4 år ad gangen, ansatte ph.d.-studerende, som vælges for 2 år ad gangen, repræsentanter for de studerende, som vælges for 1 år ad gangen (STUD), samt repræsentanter for det teknisk-administrative personale (TAP, observatørstatus). Akademisk Råd vælger en formand blandt sine medlemmer.
Pr. 1.2.2023
Ulla Gjørling – sekretariatschef, dekansekretariatet, Arts
Anbefalinger til implementering af meningsfuld forskningsevaluering
Høringssvar - Handleplan for ligestilling, diversitet og inklusion 2023-2025
Ugedag | Tid | Bemærkning |
Torsdag | 13.30-16.00 | 1. Ordinære møde |
Tirsdag | 12.00-13.30 | Møde med FAMU/FSU, Regnskab |
Tirsdag | 13.30-16.00 | 2. Ordinære møde |
Tirsdag | 13.30-16.00 | 3. Ordinære møde 1431-021 / Emdrup A317 |
Torsdag | 08.00-08.00 (internat) | Seminar for de Akademiske Råd på Sandbjerg Gods |
Fredag | 09.30-12.00 | 4. Ordinære møde Sandbjerg Gods (mødelokale booket) |
Tirsdag | 12.00-13.00 | Møde med FAMU/FSU, om ØR3 og budget 2024 1431 Frandsensalen / Emdrup A317 |
Tirsdag 26-10-2023 | 13.30-16.00 |
|
Tirsdag | 12.00-13.00 13.00-16.00 | (Fysisk møde i Aarhus) |
Torsdag 14-12-2023 | 9.00-11.00 | Ekstraordinært møde om kandidatreform |