Indmeld opgave til Arts Bygningsservice

  • Digital oprettelse af opgaver til Arts Bygningsservice via Dalux FM Helpdesk

Hvis du opdager en dryppende vandhane, lys, der ikke virker, eller lignende, så kontakt Arts Bygningsservice.

Hvis du befinder dig i Emdrup eller Nobelparken, på Kasernen eller Trøjborgvej, kan du gøre det via DALUX FM Helpdesk, som du kan tilgå via app eller pc (Både studerende og medarbejdere kan indmelde opgaver).

Hvis du er på Katrinebjerg (tlf.: 8715 0539) eller Moesgaard (tlf. 8716 2529), skal opgaver til Bygningsservice meldes ind via telefon.

Hvis du er befinder dig i Tåsingegade, kan du kontakte Aarhus BSS Bygningsdrift. 

Kontakt superbruger

Har du udfordringer med, eller spørgsmål til at få opgaver meldt ind i Dalux Helpdesk, er du velkommen til at tage fat i Morten R. Nielsen, der er superbruger af Dalux Helpdesk på Arts.
Morten R. Nielsen kan kontaktes på mail: mrn@au.dk eller telefon: 44182144.

Indmeld opgave via app

Download og log på DaluxFM app:

  1. Start med at downloade app’en DaluxFM HelpDesk. Du kan finde den i både App store og Google Play (NB! Husk at give Dalux FM tilladelse til at bruge din aktuelle lokation).
  2. Log på DaluxFM – app: Første gang du benytter app’en, skal du oplyse dit kundelogin (AU), din mailadresse, navn og det telefonnummer, som vi kan træffe dig på (HelpDeskID er ikke nødvendigt). Tryk på Fortsæt for at komme i gang.

Opret en indmelding:

  1. Tryk på Indmeld.
  2. Scan QR kode - se skiltet ved indgangen til lokalet, hvor du ønsker at lave en indmelding. Vælger du at klikke på ”Ingen QR”, vil din aktuelle lokation blive vist på skærmen (hvis du har tilladt DALUX FM at bruge din aktuelle lokation). I det tilfælde kan du altid finde den bygning, som du ønsker at lave en indmelding i ved at trykke på menuen øverst til højre og vælge den aktuelle bygning.
  3. Vælg det emne, som opgaven drejer sig om.
  4. Beskriv opgaven og angiv en placering. Det er også muligt at tage et eller flere billeder, der vedhæftes indmeldingen. Billeder er ofte en stor hjælp for den person, som skal udføre opgaven, så benyt dig gerne af denne funktion.
  5. Når du har udfyldt indmeldingen, trykker du på Send nederst på skærmen.

Du modtager herefter en bekræftelse pr. mail, og Arts Bygningsdrift vil hurtigst muligt behandle din henvendelse. I de tilfælde hvor vi har behov for yderligere informationer om opgaven, vil du blive kontaktet. Hvis vi skriver til dig, skal du blot besvare den tilsendte mail, så lagres dit svar direkte på opgaven i Dalux FM.

Indmeld opgave via web

Log på DaluxFM web:

  1. Åben din webbrowser. Indsæt dette link i søgefeltet: https://helpdesk.dalux.com/au/login
  2. Indtast loginoplysninger (HelpDeskID er ikke nødvendigt) og tryk på Login.

Opret en indmelding:

  1. Du kan nu oprette en indmelding ved at klikke på ikonet Ny indmelding og herefter taste den bygning, indmeldingen drejer sig om.
  2. Når du har valgt en 1) bygning/adresse og 2) lokale, skal du vælge det emne, indmeldingen drejer sig om. Udfyld felterne med en kort beskrivelse af problemet og eventuel placeringsinformation. Hvis du mener, at et eller flere billeder kan være relevante for indmeldingen, skal du tilføje disse. Vælg et billede, som du har taget og tryk Send indmelding.

Du vil nu modtage en e-mail. I mailen vil der være et link, hvor du kan følge din sag.


Kontakt ved akutte situationer

Hvis du vil melde en opgave ind, som ikke kan vente, kan du kontakte Driftskontoret. 

  • Driftskontoret Emdrup, servicetelefon: 9352 1850
  • Driftskontoret Aarhus, servicetelefon: 8715 0536

På hverdage efter kl. 17.00 eller i weekenden kan vagtselskabet Securitas kontaktes på tlf: 7026 3650 i tilfælde af brandalarm, sprængte vandrør, ubudne gæster eller lignende.

Om overgangen til elektronisk indmeldelse af opgaver

Arts Bygningsservice er i gang med en større Digitaliseringsproces, som bevirker at arbejdsgangene omkring indmeldinger af opgaver til vores driftsmedarbejdere ændres. I praksis betyder det, at ikke-akutte opgaver til Arts Bygningsdrift skal indmeldes elektronisk i et nyt opgavehåndteringssystem – DALUX FM – Helpdesk. Opgaver skal således indmeldes via enten en App eller via Web. 

Dalux FM skal erstatte nuværende systemer, hvorved opgaver digitaliseres og gøres synlige til internt overblik, prioritering og styring. 

Hensigten ved brug af systemet er at sikre opfølgning og kommunikation med brugerne, som skal bevirke, at serviceoplevelsen for vores brugere opleves nærværende og digital. Den digitale kommunikation med brugerne via Dalux FM erstatter IKKE den direkte dialog med brugerne, som, for løsning af nogle typer af opgaver, vurderes afgørende.   

Formålet med udrulningen af DALUX FM er i kortfattet form, at:

  • sikre at opgaver ikke tabes
  • sikre opfølgning på opgaver
  • synliggøre opgaver internt
  • sikre løbende kommunikation i opgaveløsningen og ved afslutning af opgaver
  • ved fravær er det nemt at overlevere opgaver
  • sikre ensartet praksis i registreringen af opgaver

OBS! Ved indmeldinger af opgaver på Katrinebjerg (tlf. 8715 0539) og Moesgaard (tlf. 8716 2529) kontaktes den lokale Bygningsdrift. 

Om Dalux FM Helpdesk

Manual til brug af systemet findes her.

Informationsplakat til ophængning lokalt findes her.

Denne præsentationsvideo giver en kort introduktion til Dalux FM – Helpdesk systemet. 


Har du generelle spørgsmål til systemet er du velkommen til at kontakte:

Morten R. Nielsen: mrn@au.dk