AU's call center er en døgnbemandet telefonservice. Call center modtager opkald til AU's særlige alarmeringsnummer, som er etableret i tilfælde af en akut fysisk trussel mod AU, dvs. en brand, en trussel eller en større ulykke.
Rollen som operatør i call center (jf. telefonkæden) er udfoldet nedenfor. Personen, der ringer, bør have alarmeret 112 inden opkald til AU's interne alarmeringsnummer.
Opkald
Velkomstbesked: 'Aarhus Universitets alarmeringstelefon – et øjeblik'.
Call center spørger ind til hændelse.
Call center afklarer situationen for at kunne starte informationskæde:
Instruks til den, der ringer:
Bliv på stedet for at modtage/bistå tilkaldt brandvæsen/politi og AU-medarbejdere, som adviseres.
Start telefonkæde
Ring til AU's krisevagt i nævnte rækkefølge, til der er kontakt:
A. Projektleder, sikkerhed og beredskab
B. Teknisk(e) chef(er)
C. AU's presse- og kommunikationschef
D. Chef for Bygninger
E. Kommunikationsmedarbejdere i Kommunikation og Presse, Universitetsledelsens Stab
Efter et alarmopkald afsender du en mailbesked til beredskab@au.dk med info om hændelsen med indsamlede informationer (jf. ovennævnte spørgsmål).
Ændring af forholdsordre
Udskiftning af navne og numre for AU's krisevagt gennemføres skriftligt via aftale med call center.
Spøgefugle: Afvises
Andre: Opkald, hvor personen har misforstået, hvad krisenummeret skal benyttes til - f.eks. opkald vedrørende manglende adgang, eksempelvis 'Jeg er blevet låst ude', 'Jeg har glemt min … og har ingen nøgler', klares per konduite. Kontakt eventuelt universitetets parkvagt (hvor der p.t. er en aftale med Securitas om natte- og weekendvagt).
Der kan henvises til: