Rolle
Kontaktpersonen for kommunikation modtager opkald fra krisevagten (jf. telefonkæden) ved akut fysisk trussel, dvs. brand, trussel mod AU eller i tilfælde af større ulykke. Opgaven er at modtage opkaldet fra krisevagten og sikre det videre forløb i AU Kommunikation og Presse, Universitetsledelsens Stab.
Som kontaktperson er det din opgave at skabe kontakt til en række personer i AU Kommunikation og Presse og videregive den information, som du har fået fra krisevagten.
Du vil typisk selv have en anden rolle i det videre forløb (som AU's presse- og kommunikationschef eller kommunikationsmedarbejder). Det er kun, når du modtager opkaldet fra krisevagten, at du har rollen som kontaktperson.
Hvis krisevagten er ansat i AU Kommunikation og Presse, kan krisevagten selv udfylde rollen som kontaktperson for kommunikation.
Opkald
Modtag beskeden fra krisevagten – spørg ind, og skriv ned:
Start telefonkæde
Få kontakt, og beskriv hændelsen til nedenstående.
Begynd samtalen med at sige dit navn, at der er en krisemelding, og at du har rollen som kontaktperson for kommunikation.
Når alle er blevet kontaktet, er opgaven som kontaktperson afsluttet.