AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Definition: Ved "optagelse på uddannelse" forstås den administrative proces fra modtagelse af en ansøgning om adgang til en uddannelse med start på uddannelsens første år og frem til meddelelse af svar på ansøgning og ansøgers svar på tilbud om en studieplads.
Området Optagelsen ved AU Uddannelse varetager administrationen i forbindelse med optagelse på universitetets bacheloruddannelser, kandidatuddannelser og tilvalg. Optagelsen udarbejder skriftlig og elektronisk informationsmateriale om optagelsen og tilrettelægger optagelsesprocedurerne i samarbejde med fakulteter og hovedområder.
Efter- og Videreuddannelse (EVU) forestår optagelsen på universitetets deltidsuddannelser samt åben uddannelse.
Hvis en studerende eller ansøger ønsker at klage over retlige forhold vedr. en afgørelse, som Aarhus Universitet har truffet i henhold til adgangsbekendtgørelserne, sender den studerende/ansøgeren klagen til den instans, der har truffet afgørelsen. Hvis den modtagende instans fastholder afgørelsen, sendes klagen til Uddannelsesjura sammen med en redegørelse for sagens forløb. Herefter behandler Uddannelsesjura sagen med henblik på videreformidling til Styrelsen.
For en overordnet beskrivelse af proceduren ved retlige klager, se siden Klager.
I alle tilfælde kan klagevejledningen lyde:
Denne afgørelse er endelig og kan ikke ankes til en højere myndighed. Du kan dog klage til Styrelsen over retlige forhold, hvis du f.eks. mener, at Universitetet har begået juridiske fejl i forbindelse med sagsbehandlingen.
Hvis du ønsker at klage, skal din klage være Universitetet i hænde senest to uger fra modtagelsen af dette brev. En eventuel klage sendes til (den instans, der har truffet afgørelsen). Universitetet udarbejder herefter en udtalelse, som du vil få lejlighed til at kommentere på, inden klagen, udtalelsen og dine eventuelle kommentarer sendes til Styrelsen.