AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Når du træffer en beslutning, der ikke giver ansøger fuldt ud medhold, har ansøger mulighed for at klage, også selvom en klage ikke kan påklages direkte til Styrelsen for Forskning og Uddannelse.
Sager om faktisk forvaltning er underlagt rektors legalitetskontrol, der er universitets daglige leder. Rektor kan delegere kompetencen, hvilket i praksis betyder, at det er Uddannelsesjura, der påser legaliten af beslutninger om faktisk forvaltning.
Da beslutninger om faktisk forvaltning ikke er omfattet af forvaltningslovens regler, er der heller ikke et krav om, at beslutningen skal indeholde en klagevejledning. Hvis ansøgeren alligevel ønsker at klage, kan du nedenfor se, hvordan en klage behandles.
Når du modtager en klage fra en studerende, sender du klagen videre til den, der har truffet beslutningen. Hvis denne fastholder beslutningen, sender du klagen videre til Uddannelsesjura sammen med sagens relevante akter, samt en kort redegørelse for sagens forløb. Hertil kan du benytte den skabelon til redegørelsen, som ligger i Templafy under studieadministrationen.
Når klagen er videresendt til Uddannelsesjura, gennemgås sagen i forhold til de uskrevne retsgrundsætninger. Vurderer Uddannelsesjura, at der ikke er begået fejl i behandlingen, oversendes den til Styrelsen med en indtilling om at sagen afvises, da der er tale om faktisk forvaltning, som Styrelsen ikke har kompetence til at behandle.
Da faktisk forvaltning falder uden for forvaltningslovens anvendelsesområde, gælder fristerne fastsat i bekendtgørelserne på uddannelsesområdet heller ikke. Det betyder, at en studerende godt kan klage over en beslutning om faktisk forvaltning, efter der er gået 14 dage, der er den normale frist for at klage.
Det er dog muligt selv at indsætte en frist for, hvornår der senest kan klages, men hvis der ikke indsættes en klagevejledning, skal der heller ikke indsættes en klagefrist.