AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
På denne side kan du læse om:
Her finder du en beskrivelse af eksamensklageproceduren: dansk/engelsk. Beskrivelsen omfatter sagsbehandlingsforløbet for såvel faglige som retlige klager samt proceduren omkring en ankesag.
Hvis en studerende dumper en eksamen og klager over bedømmelsen, har vedkommende ret til at fortsætte sit studieforløb under klagesagsbehandlingen – herunder ret til at gå til reeksamen. En klage kan resultere i tilbud om ombedømmelse/omprøve, og resultatet heraf kan være forskellig fra bedømmelsen af reeksamen. I tilfældet hvor der forelægger to forskellige bedømmelser, kan den studerende vælge at beholde den bedømmelse, der er mest fordelagtig.
At den studerende kan vælge at beholde den mest fordelagtige bedømmelse, gælder altså KUN hvis klagesagen trækker så længe ud, at den studerende har nået at gå til reeksamen i mellemtiden.
Udfordringen består i, at der altid vil være et rum tid mellem det tidspunkt, hvor ombedømmelsen er foretaget til det tidspunkt, hvor den studerende gøres bekendt med resultatet af ombedømmelsen. Dette skal dog ikke komme den studerende til ugunst.
Det bedste ville selvfølgelig være, hvis resultatet af en ombedømmelse/omprøve forelå INDEN start på reeksamen. For hvis resultatet af omprøven/ombedømmelsen blev, at den studerende var bestået prøven, ville vedkommende selvfølgelig ikke have adgang til reeksamen og derfor ikke have mulighed for at vælge mellem bedømmelserne.
Eksamensklagegruppen har udarbejdet et sæt af standardbreve, der kan bruges i forbindelse med afgørelser af eksamensklagesager på VTU's område. Klagevejledninger er skrevet ind i disse breve. Du kan finde standardbrevene her.
Forslag til klagevejledning
Denne afgørelse er endelig. Du kan dog klage over afgørelsen til Styrelsen, hvis du mener, at afgørelsen ikke er truffet i overensstemmelse med gældende ret, jf. bekendtgørelse xx (indsæt hjemmel).
Hvis du ønsker at klage, skal din klage være universitetet i hænde senest to uger fra modtagelsen af dette brev. Du skal sende din klage til xx (den instans, der træffer afgørelsen i første instans). Universitetet udarbejder herefter en udtalelse, som du vil få lejlighed til at kommentere, inden klagen, udtalelsen og dine eventuelle kommentarer sendes til Styrelsen.